shockwave

Kan vara du, kan vara vi, kan vara någon som finns i ditt liv.

Change

Kategori: Allmänt

Blickar som möts,
en gång var de så,
nära å bara två,
framtiden så ljus,
de trodde så stark,
utan minsta hopp,
följde enbart med,
 
blickade starkt frammåt,
glömde bort att stanna,
uppleva det som var,
trodde framtiden hade svar,
plötsligt släcktes det ned,
nuet var ett mörker,
hur hittar de ut,
 
tappat fattningen utav de som fanns,
de hade inte varann,
bara en framtid som de trodde var sann,
ensam letandes ut,
följde ett ljus,
där framme vände hon om,
blickade bak,
insåg att de som hade vart,
ej var den framtid som sagts,
tårar föll ner,
en sorg att släppa det som vart,
 
nya vägar byggs upp,
få finna nytt i det som e,
lära sig vara i de som faktiskt är,
å inte glömma bort vem hon är,
hur förvirrat det än kan vara,
så kommer de bli bra,
allt är föränderligt så följ med,
innan det passerar utan du har hängt med.
 
 

Kommentarer

  • Jag... säger:

    Tillsammans på färd, lyckliga vi är, hand i hand mot en korsning där, inga skyltar vi ser utan valet är här. Höger jag tyckte åt vänster du gick, ensam jag var och jag följde dig kvickt. Bakom jag går och följer ditt spår, din rygg som jag ser men ingenting mer, jag ropar ditt namn men du verkar skynda, jag ropar igen men jag verkar bekymra. Jag sa - För mig du är värd, kan vi fortsätta vår färd? Det svar som jag får, jag inget förstår. Jag orkar ej vandra så snabbt som du, med din takt som du, jag ser dig ej nu? Jag ropar igen men inte ett ord... -Vart är du nu, på vår jord?!

    En väg i livet, leder till en annan
    Så glöm aldrig bort, hur du kom dit
    Även om du, hittat nytt i ditt liv
    Finns spåren kvar, av dina gamla kliv
    Spåren av dig i mitt hjärta.

    2012-08-28 | 08:31:10
  • Jag... säger:

    Tillsammans på färd, lyckliga vi är, hand i hand mot en korsning där, inga skyltar vi ser utan valet är här. Höger jag tyckte åt vänster du gick, ensam jag var och jag följde dig kvickt. Bakom jag går och följer ditt spår, din rygg som jag ser men ingenting mer, jag ropar ditt namn men du verkar skynda, jag ropar igen men jag verkar bekymra. Jag sa - För mig du är värd, kan vi fortsätta vår färd? Det svar som jag får, jag inget förstår. Jag orkar ej vandra så snabbt som du, med din takt som du, jag ser dig ej nu? Jag ropar igen men inte ett ord... -Vart är du nu, på vår jord?!

    En väg i livet, leder till en annan
    Så glöm aldrig bort, hur du kom dit
    Även om du, hittat nytt i ditt liv
    Finns spåren kvar, av dina gamla kliv
    Spåren av dig i mitt hjärta

    2012-08-28 | 12:46:19

Kommentera inlägget här: